Annons:
Etikett05-allmänt-kattsnack
Läst 581 ggr
[Kavring]
2013-11-20 13:39

Varför katt?

Jag vet att det är många av er som tycker om katter och till och med äger katt - men varför har ni valt detta husdjur?

Berätta gärna om detta i denna tråd!

Annons:
LinaLj
2013-12-02 20:14
#1

Jag har alltid älskat katter. De passar min personlighet och vad jag vill ha ut av ett husdjur. Och så är de ju så himla söta 😍. 

Jag har haft katter omkring mig i princip sedan jag föddes (så 31 år ungefär) med undantaget för en period i tonåren då familjen valde att skaffa hund istället. Så det första jag gjorde när jag flyttade hemifrån var att skaffa katt för jag saknade katt så enormt mycket trotts att jag älskade vår hund.

[Skörbjugg]
2013-12-02 23:55
#2

Jag har alltid varit intresserad av djur, främst hundar då vi alltid hade det hemma under min uppväxt, men när jag flyttade hemifrån skaffade jag katt och har nu fastnat för det väldigt mycket :)

Achatina
2013-12-03 01:11
#3

Jag valde inte. Jag blev vald. 

Har alltid hävdat mig vara kattallergiker men aldrig riktigt haft nån större kontakt med katter. (Har pricktestat typ 3/5 gradigt på kattallergi). I verkligheten är det bara vissa individer av katter som det reageras på. Så när en vilsen huskatt kom och bosatte sig här hemma så fick hon stanna. Och det har blivit fler katter sen dess.

Upp till toppen
Annons: