Annons:
Etikett15-regnbågsbron
Läst 1941 ggr
[Kavring]
2013-11-20 15:51

Regnbågsbron där förlorade vänner vandrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi alla har träffat våra vänner och förlorat dem. Det sägs att djuren vandrar på regnbågsbron, där de inte känner smärta och är lyckliga.

I den här tråden eller inläggskategorin kan vi skriva om vänner vi har förlorat, men som alltid kommer att bo kvar i våra hjärtan.

Bild: Maris stella (Wikipedia)

Annons:
LinaLj
2013-12-02 20:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag bidrar med den första lilla regnbågs älsklingen:

Teddy eller Urentino vom Ottenthal (även känd som Örjan). 

Teddy var verkligen som en teddybjörn. Lite lat, lite matglad och väldig kelig och kramgo. 

Favoritsysselsättningen var att ligga i sin älsklings puff som matte fick jag land och rike runt efter när första gick sönder och hon glömt var ho köpt den. Ingen annan puff än ÖB's dög. Eller så satt han på den innätade altanen på sommaren och tittade på fåglarna i körsbärsträdet.

Favoritmaten var köttfärs, det gick an med BARF (men ren köttfärs var mycket godare) och Mjau blötmat gick ner när matte var lite extra lat. 

På kvällen när han blev myssugen så kom han gående och då skulle han ligga på min arm med huvudet och så skulle jag lägga andra armen runt honom så han låg som i en kram. Och nåde den som fick för sig att man behövde gå på toa.

Att gå ut var ingen höjdare, gräs var äckligt, grus var farligt och asfalt bara mysko. Skulle man nu ut i världen så gjordes det helst med hjälp av transportburen eller sittandes på mattes axel som en liten papegoja. Det gick att vara med matte ute i trädgården i sele om man fick en egen stol att ligga på. 

Tyvärr gick Teddy bort alldeles för tidigt på grund av hjärnblödning. Knappa 7 år gammal.

Teddy var en underbar katt och jag saknar honom varje dag.

[Skörbjugg]
2013-12-02 23:57
#2

Din Teddy låter som en underbar vän och jag beklagar verkligen att ni fick skiljas åt så tidigt.

[Kavring]
2013-12-04 10:56
#3

Blir tårögd, låter som om ni hade en väldigt fin relation till varandra.

Upp till toppen
Annons: