Annons:
Etikett05-allmänt-kattsnack
Läst 1159 ggr
[Skörbjugg]
12/1/13, 7:33 PM

Snart skall jag hämta min första Selkirk rex!

Snart är det bara några veckor kvar tills dess att jag och sambon hämtar hem Qtcats Curly Titch! En megasöt lilaspotted SRS-hane. Bilder kommer senare!! :))

Annons:
[Kavring]
12/2/13, 8:48 AM
#1

Vad kul!

LinaLj
12/2/13, 8:08 PM
#2

Vad kul! Grattis till nytillskottet. Du kommer inte ångra en sekund att du valde en liten krullis.

[Skörbjugg]
12/2/13, 9:15 PM
#3

Tack hörni! Jag är sjukt spänd! Var din krullis livlig kattunge eller lite lugnare? :)

LinaLj
12/2/13, 9:49 PM
#4

#3 Jag hade honom inte från han var kattunge, han kom till sverige när han var ett år. Men han var definitivt lite lugnare än vad andra ungkatter jag har haft har varit. Sedan vet jag inte om det var hans personlighet men han var soffpotatis från dag 1.

Det blev "värre" när han blev vuxen. Då gick det nästan inte att få honom att leka alls, helt ointresserad av vippor, möss, bollar ja allt. Det enda som man kunde peta lite på i två minuter var sugrör.

[Skörbjugg]
12/2/13, 11:53 PM
#5

#4 haha, låter som en liten livsnjutare. :) jag tycker det ska bli jättespännande att se hur han är. Men det är tråkigt svårt att försöka hitta någon bra fakta om rasen på nätet. :/

LinaLj
12/3/13, 7:28 AM
#6

#5 Ja jag vet, det är det som är tråkigt med en så pass ny ras.

Annons:
[Skörbjugg]
12/7/13, 1:12 AM
#7

Idag var vi och hälsade på hos vår uppfödare! Det var jätteroligt med kattungarna och jätteskojigt annars också. Ooh nu är det bara att vänta vänta vänta tills det är dags att han flyttar hem till oss :)

[Kavring]
12/11/13, 11:45 PM
#8

Det finns nog inget som slår en grupp kattbebiaar i full fart! :)

mallabralla
12/12/13, 10:12 PM
#9

här kan ni hitta info och rasstandard 

http://www.cfa.org/Breeds/BreedsSthruT/SelkirkRex.aspx

Sajtvärd på Perser iFokus

[Skörbjugg]
12/13/13, 12:32 AM
#10

#9 tack ska du ha!

Upp till toppen
Annons: