Annons:
Etikett05-allmänt-kattsnack
Läst 645 ggr
[Kavring]
2013-12-22 10:17

Vad för kammar och borstar har ni? Selkirk Rex

Som rubriken frågar: Vad för kammar och borstar har ni hemma? Vilka använder ni vid olika tillfällen? Vilken är den viktigaste borsten att ha hemma? :)

Annons:
[Skörbjugg]
2013-12-22 23:58
#1

Jag har lite alla möjliga, men min stålkam från Spratts är kanske den bästa. Kardan med små metallpiggar gillas dock mest av katterna :)

[Kavring]
2013-12-23 17:43
#2

Här hemma har vi nästan en borste av varje sort, förutom mjuk borste med äkta hår. Bara plast än så länge. Här är väl kardan med stålpiggar mest poppis också. 🙂

[Skörbjugg]
2013-12-23 17:49
#3

#2 min ragdoll blir nästan lite irriterad om han inte blir borstad med rätt kam/borste. Det måste vara kardan, annars är han lite avig. 😃

LinaLj
2013-12-24 23:55
#4

Jag använde en furminator till Teddy under fällperioden. Han hårade inte som en vanlig katt utan han hårade tussar, det såg ut som en gammal västernfilm här hemma.

Till vardags var stålkardan favoriten. Teddy älskade att bli kammad och kråmade sig som en tok. 

Inför utställning så gick jag igenom honom ordentligt med furminator och sedan karda och där efter ner i badet. Efter badet så var det bara lite sämskskinn som gällde för att ta bort eventuella lösa hår, inget med tänder eller piggar som kunde dra ut lockarna.

[Kavring]
2013-12-28 18:36
#5

Blir pälsen bra när man använder furminatorn? 😃 Jag har alltid fått som tips att man inte ska använda sådana, men jag kanske  är helt ute och cyklar vad gäller Selkirks? 🤔

Upp till toppen
Annons: