Annons:
Etikett03-hälsa-sjukdomar
Läst 940 ggr
BareEssentials
1/11/14, 5:31 PM

HCM clinic i Stockholm

Nu är det bekräftat!
8-9 feb kommer veterinär och kardiolog Torkel Falk att HCM scanna katter hos hos i Stockholm :)
Till en början så bokar vi endast in nakenkatter och rexar.
För att uppmuntra sällskapsköpare att HCM scanna så ger vi dem rabatt, så sällskapsköpare betalar 800 kr per kastrat de scannar och uppfödare betalar 950 kr.
Skicka ett meddelande till mig om ni vill boka plats och meddela då antal platser, vad det är för katter ni bokar in och om ni har några önskemål om tid för scanning, dag kan vi garantera men inte tidpunkt just nu.
Har ni några frågor så är det bara att höra av er med dem också.
Vi godtar endast påskrivna papper som skickas in till Pawpeds.

Annons:
[Skörbjugg]
1/11/14, 6:47 PM
#1

Menar ni att det sker hemma hos er då? Tycker det låter jättespännande, men har aldrig hört om något sånt här innan (trodde man skulle besöka veterinärmottagning för att kunna scanna). Vad är det för papper som ska skickas till Pawpeds? Är det något man ska skicka in innan då?

BareEssentials
1/11/14, 6:50 PM
#2

Ja vi har clinicen hemma hos oss.

Just selkirk kanske inte har ett samarbete med Pawpeds, inte så insatt i rex raserna då jag har sphynx men vi skriver under blanketterna och då skickas blanketten och resultatet in till Pawpeds och publiceras på hemsidan.

[Skörbjugg]
1/11/14, 6:53 PM
#3

Aha, jag förstår. Det låter som ett riktigt bra tillfälle ifall man hade tänkt scanna sin katt. 🙂

BareEssentials
1/11/14, 6:58 PM
#4

Ja priset är väldigt förmånligt, scannade en katt på Bagarmossen i november och fick betala nästan 1800

[Skörbjugg]
1/11/14, 6:59 PM
#5

Vid ungefär vilken ålder är det bäst att scanna katten? Min selkirk är än så länge kattunge och jag kan tänka mig att det inte blir så bra resultat när de är så unga, eller hur ligger det till?

BareEssentials
1/11/14, 8:32 PM
#6

Första scanningen brukar ske runt ett års ålder och sen årligen efter det iom att HCM är en progressiv sjukdom där man inte bara behöver ha koll på diagnosen utan även värdenas utveckling

Annons:
[Skörbjugg]
1/12/14, 5:00 AM
#7

Aha, jag förstår :) tack för svaren!

Upp till toppen
Annons: