Annons:
Etikett10-rasstandard-färger
Läst 790 ggr
[Kavring]
2/11/14, 8:17 PM

Visste du det här om färgern inom Selkirk Rex?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Selkirk Rex har stor mångfald gällande färger, detta för att ALLA färger är godkända inom rasen! Fantastiskt! Det innebär att katterna kan vara solida, maskade, vitfläck etc. Såhär kan Selkirks se ut alltså:

Annons:
[Skörbjugg]
2/11/14, 8:23 PM
#1

Jag tycker att det är kul att det finns både lång- och korthår. Det ger verkligen en ännu bredare variation på hur katterna kan se ut. Jättefint. :)

mollyt
3/6/14, 8:19 PM
#2

För mig är detta en helt ny kattras, så häftig med en lite längre päls på en rex-katt! Men då undrar jag, såklart, hur ÄR den här pälsen? Tovar den sig mycket lätt? Jag har bland annat en MaineCoon som är lite lockig i armhålorna och där blir han lätt tovig. Så jag undrar hur det är med katter som har lockar över hela kroppen?

Fantastiskt vacker kattras! :)

[Skörbjugg]
3/12/14, 6:14 PM
#3

#2 Jag äger själv ett korthår och jag tycker inte att det har bildats tovor på honom, även om pälsen inte är lika lång som på långhår är den inte heller lika kort som "vanligt" korthår (enligt min egen erfarenhet alltså). Tycker däremot att det är lite "motstånd" i den annars supermjuka pälsen, så jag kan tänka mig att den behöver borstas igenom regelbundet på selkirk-långhåren. :)

mollyt
3/16/14, 9:12 PM
#4

Tack #3 🙂

[Kavring]
3/16/14, 10:35 PM
#5

Fäller din kille mycket, Skörbjugg? 🙂

[Skörbjugg]
3/18/14, 6:34 PM
#6

Ja, han fäller nog relativt mycket, faktiskt. Men det kanske är för att det är en sån tid på året nu också :) har ju inte haft honom så länge ännu, så jag får kanske återkomma om det i sommar eller så

Annons:
[Kavring]
3/19/14, 6:56 PM
#7

Jo, det förstås.. 😇

[Kavring]
3/29/14, 5:37 PM
#8

Hur mycket  "stuns" har Floyds lockar? Ska de ha någon stuns över huvud taget, eller är de lätta att platta "sönder"?

[Skörbjugg]
4/1/14, 10:18 AM
#9

Njae, de studsar väl liksom tillbaks. Det är väldigtfluffigt och mjukt, men lockarna liksom sitter där de ska haha! Svårt attbeskriva.

[Kavring]
4/1/14, 11:06 AM
#10

Jaa jag tror jag förstår.. ^^

Upp till toppen
Annons: