Annons:
Etikett11-medlemspresentationer
Läst 891 ggr
[Skörbjugg]
3/4/14, 2:49 PM

Medlemspresentation Skörbjugg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag, glada medlemmar och besökare på SRiF! Mitt namn är Emma, jag är 23 år gammal och bor i Uppsala med mina tre katter och en sambo. Jag har alltid varit intresserad av djur, växte upp med hundar och under tonåren tog mina föräldrar in en hemlös liten honkatt som strök runt deras hus. Drömmen om katt hade därmed besannats, haha! :) När jag flyttade ihop med min sambo skaffade vi egen katt. Med vanan främst hos hundar tilltalade det mig att rasen ragdoll sades vara mycket hundlika, vilket stämmer. Således flyttade därför ragdollen Rudi hem till oss. Efter ca ett år märkte vi att Rudi inte alls trivdes som ensamkatt och planerna på en kompis började smidas. Vad skulle det bli? Vi tittade på olika raser, jag fastnade lite för Helig Birma, Selkirk rex, Brittiskt korthår och förstås Ragdoll. Vi bestämde oss för att det skulle få bli en liten britt, helst hona. Vi ställde oss i kö på en väntad kull och sedan… Tog det stopp. Av en slump snubblade istället bondkatten Lennox in i våra liv och Rudi och hon har varit bästisar sedan dess. Drömmen om en Selkirk satt dock fortfarande kvar hos mig och jag kunde inte låta bli att sitta och titta på en (skrala) informationen som fann om dem på nätet. Nu äger jag min egen Selkirk som vi här hemma kallar för Floyd. :) Tack för att ni läste! Ha en bra dag!

Annons:
[Kavring]
3/23/14, 1:42 PM
#1

Det är roligt att läsa om dig, även fast jag redan sedan tidigare känner till det mesta. 😃 Tycker det finns plats för att visa upp Lennox och Rudi lite också såklart. ☝️

[Skörbjugg]
3/24/14, 12:14 PM
#2

Då ska jag förstås göra det med, haha :)

Upp till toppen
Annons: