Annons:
Etikett05-allmänt-kattsnack
Läst 909 ggr
[Kavring]
3/29/14, 6:07 PM

Underbart väder - passa på att ta ut katten!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Passa på nu allihopa att ta ut era katter i sele! Det är superfint väder nu i helgen, i alla fall i Uppland. Så nu kan det nästan inte bli ett bättre tillfälle än att ta ut katten på en härlig liten visit utomhus - om du har innekatt förstås!

Annons:
[Skörbjugg]
4/1/14, 10:20 AM
#1

Ja, man känner att innätning av balkongen är högaktuellt! :)

[Kavring]
4/1/14, 11:06 AM
#2

Ja precis! Jag ska ta tag i nätningen snart, eftersom vi flyttat är det ju inte gjort än… ^^

[Kavring]
4/5/14, 4:42 PM
#3

Nu har vi varit ute med lilltjejen, det har varit ganska fint idag men det kunde ha varit lite varmare. 😍

[Skörbjugg]
4/5/14, 6:50 PM
#4

Oj, så roligt. Jag tänker också gå ut med lillkillen nu när jag blir ledig om ett par dagar. Hoppas vädret håller i sig. Tror det kan vara nyttigt att prova lite nya miljöer för honom innan han ska på utställning.

[Kavring]
4/5/14, 8:30 PM
#5

Ja det blir nog perfekt! Det är ju väldigt kul att vara ute med katten, även om det oftast inte händer speciellt mycket… 🤪

[Kavring]
5/12/14, 9:53 AM
#6

Ja, den här tråden var verkligen på sin plats - i alla fall här i Uppland. Nu har det varit sämre väder i ca 1 vecka, eller kanske till och med lite längre - då önskar man att man hade tagit bättre vara på det! 🥵

Annons:
[Skörbjugg]
5/12/14, 10:52 AM
#7

Haha håller helt med dig

[Kavring]
5/12/14, 11:24 AM
#8

Man får ju göra det bästa av situationen, men det tar emot lite känner jag. 🤫

[Skörbjugg]
5/13/14, 3:57 PM
#9

Jag blev inspirerad av tråden så jag var faktiskt ut med två katter (i olika omgångar) igår. Det var ganska mysigt, men jag önskar verkligen att hundar kunde hållas kopplade lite mer i stadsmiljö!!! 😡

Bland annat såg jag en vallhund (minns ej rasnamnet och det spelar ingen roll egentligen) jaga en utekatt som med nöd och näppe kom undan hunden genom att klättra upp i ett träd!!! Allt detta hände medan ägaren stod och ropade på hunden att komma tillbaka! Jag blev så jävla arg och jag funderade på att stampa fram och säga till dem på skarpen, men eftersom jag hade en egen katt (i bur) med mig kände jag mig inte så road, med tanke på hur dålig koll ägaren hade! Utöver detta är det lag på att hundar ska hållas kopplade denna tid på året! Mer att läsa om denna lag här

[Kavring]
5/13/14, 4:08 PM
#10

Blir förbannad.. Särskilt när man ser lössläppta hundar i ex. fårhagar under de perioder det sitter lappar på ingången till hagen att det är förbjudet med lösgående hundar…. Det spelar ingen roll om de TROR att de har koll - det är ändå inte OK!

[Skörbjugg]
5/13/14, 4:44 PM
#11

Eller hur! Utan att överdriva höll denna katt på att mista livet, eller åtminstone bli allvarligt skadad av ett hundbett av en hund 5-6 ggr större…

[Kavring]
5/20/14, 1:55 PM
#12

…. Det är verkligen inte OK!

Känns så löjligt att vi har katterna kopplade, men hundägare skiter i att koppla hunden - det är ju en självklarhet att man har koll på sitt djur, även om man har stort förtroende för djuret!!

[Skörbjugg]
5/21/14, 4:51 AM
#13

Jag håller med. Men i denna situation kändes det som detta var ganska väntat för ägaren (att den ej skulle komma tillbaks på inkallning). Orkar inte. Samma promenad råkade jag ut för en annan slapp hundägare med lös hund. Men det orkar jag ej gå in på nu. Ska tillägga att promenaden tidigare (också samma dag men med annan katt då) råkade jag OCKSÅ ut för lösspringande hund (har burryggsäck så kändes inte jättebekvämt med hoppande stor hund i närheten av kattungen). Då även med slapp hundägare som stod med ryggen åt och SÅG ATT JAG KOM GÅENDES OCH HÖRDE ATT JAG SA ÅT HUNDEN. Men engagerade sig ändå inte fast jag med nöd och näppe indgicl att få leriga tassar på kläderna. Älskar hundar men inte alltid ägarna.

Annons:
[Skörbjugg]
5/21/14, 4:51 AM
#14

Jag håller med. Men i denna situation kändes det som detta var ganska väntat för ägaren (att den ej skulle komma tillbaks på inkallning). Orkar inte. Samma promenad råkade jag ut för en annan slapp hundägare med lös hund. Men det orkar jag ej gå in på nu. Ska tillägga att promenaden tidigare (också samma dag men med annan katt då) råkade jag OCKSÅ ut för lösspringande hund (har burryggsäck så kändes inte jättebekvämt med hoppande stor hund i närheten av kattungen). Då även med slapp hundägare som stod med ryggen åt och SÅG ATT JAG KOM GÅENDES OCH HÖRDE ATT JAG SA ÅT HUNDEN. Men engagerade sig ändå inte fast jag med nöd och näppe indgicl att få leriga tassar på kläderna. Älskar hundar men inte alltid ägarna.

[Kavring]
5/21/14, 2:21 PM
#15

Det är ju helt sjukt.. Kanske bör man klaga till kommunen?

Upp till toppen
Annons: