Annons:
Etikett12-utställningar
Läst 583 ggr
mallabralla
2014-04-15 00:42

För er utställnings intresserade

Hej!

tänkte slå ett slag för de av er som är intresserade av utställning!

här följer en länk till svenska CFA klubben

http://swedish-cat-paws.se/

de håller utställningar i Januari och April varje år, Selkirk är godkänd ras inom CFA, vilket innebär att man kan plocka titlar och tävla om att bli bli bäst i rasen och bäst i show. på CFA show är det folk från hela europa som kommer, vilket innebär att man kan få se både en och annan ras som man inte ser på SVERAK utställningarna.

här följer även länk till CFA.s huvud sida och den rasbeskrivning och rasstandard som CFA har på selkirk rex. man kan också hitta uppfödare och en massa bilder på sellisar som tagit titlar.

http://cfa.org/Breeds/BreedsSthruT/SelkirkRex.aspx

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
[Skörbjugg]
2014-04-15 19:06
#1

Vad roligt! Måste man gå med i en kattklubb ansluten till CFA eller kan man "hoppa runt" lite? Är just nu medlem i en WCF-ansluten klubb. 🙂

mallabralla
2014-04-15 23:20
#2

#1

du behöver inte vara medlem i CFA, det ända du behöver göra är att registrera själva katten i CFA, om du behöver hjälp så  hör av dig till mig!

Sajtvärd på Perser iFokus

[Skörbjugg]
2014-04-16 10:55
#3

Innebär det att man registrerar över den från det andra förbundet? Får man isåfall ställa på t.ex. WCF fortfarande om man för över till CFA? :)

mallabralla
2014-04-16 12:10
#4

#3

inte alls, du kan ha katten registrerad i hur många förbund du vill 😉

CFA har inte samma regler som FIFe där WCF katter inte får ställas på FIFe utställningar. det är fritt fram att vara med i bägge förbunden och ställa i bägge . bra va!

Sajtvärd på Perser iFokus

[Skörbjugg]
2014-04-17 09:28
#5

Jaha, där ser man ^^ Jag trodde man bytte, liksom. :)

Låter jättekul (och bra)! Jag ska forska lite i det där med registrering senare, jag kommer förmodligen återkomma med frågor ^^

[Kavring]
2014-05-12 09:52
#6

Spännande!

Annons:
Upp till toppen
Annons: