Annons:
Etikett13-utställningar-eftersnack
Läst 762 ggr
[Skörbjugg]
6/5/14, 12:17 PM

Utställning SNRF 10-11 maj -14 Uppsala

Hej!

Nu tänkte jag prata lite om hur det gick på Floyds (Qtcat Curly Titch) första utställning, som blev den 10-11 maj i Allianshallen (Uppsala) och som organiserades av WCF-anslutna kattklubben SNRF (Sveriges Nya Raskattsförening).

LÖRDAG 10/5 Till att börja med tog den lille killen det supercoolt! Han var lite tveksam i början, men sedan låg han och hade det rätt bra i sin bur. SNRF har ett speciellt sätt att ställa sina burrader på, så att besökare går på den ena sidan och utställare sitter på den andra, vilket gör att det då är både lättare och bekvämare för besökarna att titta på katterna. Det krävdes ett nytt burskynke mot det jag hade hemma, vilket då min kära medhjälpare Kavring assisterade mig med (dvs hon sydde ett), eftersom det behövde vara öppet på två sidor.

När det sedan var dags att visa fram Floyd kom vår uppfödare Carolina Samuelsson (Qtcat) och hjälpte oss.

![Foto: På SNRF:s utställning i Uppsala med Ema, Marcus, Qtcat & Jennie.

Floyd är än så länge DB!](https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t1.0-9/p526x296/10176133_10152025180537056_57910533682865378_n.jpg)

Bild skamlöst snodd av Kavring 😃(Carro står med Floyd och jag står som ett creep bredvid)

Floyd fick en bra bedömning och fick sitt EX1 och även DB (Domarens Bästa = nominering till panel).
Jag hade även i min förvirring anmält Floyd till en WCF-ring (som jag fortfarande inte riktigt förstår vad den går ut på). En del säger att det är det bästa på utställningarna, men jag tyckte att det blev så stressigt och mycket katter som flängde fram och tillbaks, domare som rafsade i katterna osv att jag nog kommer hoppa över det i framtiden. Floyd kom inte heller vidare därifrån. Men stort tack återigen till Carro som visade fram honom även där!
Sedan i panelen visar uppfödare Kia Tasnadi (Nalletassens) upp Floyd. Tyvärr gick Floyd inte vidare här heller, men vi är väldigt nöjda med dagen ändå! Och stort tack till Kia för att du ställde upp (om du ser detta)!


Jag och bästis och tröttmösse-Floyd i väntan på panelen 11/5!

SÖNDAG 11/5 Denna dag var det bara att komma till utställningslokalen, vi hade lämnat allt utom Floyd kvar i hallen. Denna dag blev dessutom mycket kortare, dels för att domarna var lite snabbare i bedömningarna och för att det inte var någon WCF-ring.
Även denna dag får Floyd bra bedömningar, jag visar fram honom själv och har en av mina bästa vänner med som stöd! Floyd får CAPJ av domaren (vilket blir EX1 ändå) och blir även denna dag DB!
I panelen går inte Floyd vidare, men återigen är vi mycket stolta!

Annons:
[Kavring]
6/5/14, 12:24 PM
#1

Superkul att det gick bra för lilla skönheten ^^ han är ju så fin, och vilket temperament!!

[Skörbjugg]
6/5/14, 12:25 PM
#2

Tack ska du ha Kavring! :)

[Kavring]
6/5/14, 9:16 PM
#3

Äh, du ska inte tacka MIG för nåt - bra jobbat hörni!

Upp till toppen
Annons: