Annons:
Etikett06-allmänt-om-selkirk-rex
Läst 974 ggr
[Skörbjugg]
7/16/14, 11:21 AM

Hur kom ni i kontakt med Selkirk rex?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För mig var det genom att sitta och titta på internet. Jag snubblade över rasen och sedan var jag mycket intresserad. När jag insåg att jag inte hade någon uppfödare i närheten av var jag bodde just då, fick intresset svalna lite. Jag och sambon ville gärna träffa rasen innan vi bestämde oss och vi var inte beredda att åka över hela landet för att göra det på de få lediga dagar vi hade tillsammans (som då var ca 4 dagar i månaden). Vi vände då istället blickarna mot britter, vi hade kontakt med en uppfödare som hade planer på kattungar längre fram. Men då behövde en viss liten huskattshona ett hem och vi tog hand om henne istället. Drömmen om britt/Selkirk levde fortfarande kvar och en dag i oktober åkte vi och hälsade på hos Qtcat. Där fanns Qtcat Curly Titch och vi fastnade för honom direkt och när det var dags att få hem honom hade vi döpt honom till Floyd. Världens lilla mammagris är han och gör mig sällskap i sängen och vartän jag sitter. Han är så trevlig och godmodig och på sin första utställning nu i våras reagerade han med att bli spak och trött. :) vi är så nöjda och nu också helt fast i rasen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: